We zijn trots op de Europese lancering op het European Committee for the Treatment and Research of Multiple Sclerosis (ECTRIMS) Congres in Berlijn van Life Effects, een patiëntgerichte website die inhoud bevat die door patiënten is opgesteld en gecontroleerd werd door deskundigen. 

Dit online inhoudsinitiatief werd opgesteld na uitgebreid onderzoek onder 13.500 patiënten wereldwijd en wordt nu gelanceerd in Europa. Onderzoek toont een vraag van patiënten, voornamelijk patiënten met chronische aandoeningen waaronder multiple sclerose (MS), voor betrouwbare gezondheidsinformatie.1

Met inhoud die ontwikkeld werd in samenwerking met patiënten, bestaat Life Effects uit artikelen, video’s en podcasts die informatie, inzicht en inspiratie bieden aan mensen die lijden aan een of meer chronische aandoeningen, waaronder MS, voornamelijk gericht op de impact die een aandoening heeft op het dagelijkse leven van een patiënt. Door voortdurend met een kerngroep patiënten samen te werken, die rechtstreekse bijdragen leveren die door experts worden geëvalueerd, biedt Life Effects een eerstehands en geloofwaardig perspectief over hoe het is om te leven met een chronische aandoening. Samen vertellen deze patiënten en Life Effects authentieke verhalen, en nemen ze een patiëntgerichte kijk op de ideeën en onderzoek, en bieden praktische tips en adviezen om dingen iets gemakkelijker te maken. 

Aoife Kirwan, die leeft met MS en in Ierland woont, zei: “Het is altijd opwindend als er een kans ontstaat om de stemmen van mensen met MS te laten horen. Life Effects werd ontwikkeld in samenwerking met mensen die chronische aandoeningen hebben, waaronder MS, wat betekent dat het door ons en voor ons wordt opgesteld. Het stelt mensen met chronische aandoeningen in staat om onze verhalen, gedachten en meningen te delen terwijl ze weten dat de informatie ook door experts wordt gecontroleerd. In een tijd waar eindeloze hoeveelheden informatie eenvoudig beschikbaar zijn, is deze betrouwbare informatie van mensen met dezelfde aandoening van onschatbare waarde voor patiënten. Als iemand die met MS leeft, ben ik verheugd om zo’n samenwerking te zien tussen mijn gemeenschap en de medische gemeenschap, wat een nieuw hulpmiddel biedt dat ervaring met wetenschappelijk feiten combineert.”
 
Life Effects is het resultaat van het aanpakken van een onvervulde behoefte aan betrouwbare online gezondheidsinformatie, in het bijzonder voor patiënten die met een chronische aandoening leven, door vast te leggen wat het echt betekent om te leven met deze aandoeningen en dat rechtstreeks te horen uit betrouwbare bronnen – de patiënten zelf. Door inhoud te creëren die de medische tocht van de patiënt aanvult met gezondheidszorgverleners, de hoofdbron bij het zoeken naar informatie over diagnose en behandelingsopties, bieden we een beter inzicht in de dagelijkse impact van deze aandoeningen. Life Effects gaat om inhoud voor patiënten, door patiënten en beoordeeld door experts, en biedt een betrouwbare bron die ze kunnen vertrouwen.

De Europese lancering van Life Effects bevat MS-gerelateerde inhoud, evenals inhoud over aandoeningen zoals: astma, depressie en migraine. Het Life Effects-team werkt samen met Healthline, de snelst groeiende bron van gezondheidsinformatie voor consumenten, en met Panoply, een premium podcast-netwerk dat deel uitmaakt van The Slate Group. Healthline en Panoply helpen Teva de authentieke stem en het geloofwaardige gezichtspunt van de patiënt te integreren met de strenge redactionele focus van de professionele journalist.

Vice President van Channels Strategy en Digital Content bij Teva, Arun Mahtani, zei: “Life Effects is een platform voor patiënten om ondersteuning en advies te geven aan anderen die met een chronische aandoening leven. Bij Teva zetten we ons in om patiënten te bekrachtigen, en Life Effects is de ware belichaming hiervan – rechtstreeks luisteren naar de stem van de patiënt, met ondersteuning van de experts. Deze inhoud is persoonlijk en betekenisvol voor ieder individu en we zijn overweldigd door de impact van deze samenwerking, die een beter begrip biedt over de uitdagingen die patiënten buiten de behandeling ondervinden.”

_________________________________________________

[1] Edelman Intelligence 2018. Teva Brand Research 

Datum voorbereiding: Oktober 2018 | Ref: HQ/TV/18/0010