Veelgestelde vragen over medicatie voor patiënten

Hoe kan ik contact opnemen met Teva met vragen over mijn geneesmiddel?

Toggle Expand/ Collapse
  • Onze afdeling Klantendienst kan helpen bij vragen over de levering en beschikbaarheid van het geneesmiddel. Men kan contact met hen opnemen op +32 (0)3 820 46 50 of Customer.service@tevabelgium.be.
  • U kunt een algemeen verzoek indienen via deze website - klik gewoon op ‘Contact opnemen’ en vul het korte formulier in.

Wat moet ik doen als ik bijwerkingen of ongewenste effecten krijg als gevolg van het gebruik van mijn medicatie?

Toggle Expand/ Collapse

Als u denkt dat u een bijwerking of een onverwachte reactie hebt gehad op het innemen van een geneesmiddel, waaronder vrij verkrijgbare geneesmiddelen of medische apparaten, raden wij u aan uw arts of apotheker zo snel mogelijk te raadplegen.

Om ons in staat te stellen de veiligheid van onze producten voortdurend onder toezicht te houden, kunt u de bijwerking aan ons melden door het formulier voor bijwerkingen van geneesmiddelen te gebruiken in het gedeelte Contact opnemen van deze website.

Ik heb de bijsluiter uit mijn doos met medicatie verloren, waar kan ik nog een krijgen?

Toggle Expand/ Collapse

Neem telefonisch contact op met ons klantendienstteam via de telefoon +32 (0)3 820 46 50 of via e-mail op Customer.service@tevabelgium.be zodat we u kunnen helpen.

Ik maak me zorgen dat mijn voorgeschreven medicijnen mogelijk wisselwerkingen hebben met andere geneesmiddelen op recept of kruidensupplementen die ik neem, hoe kan ik erachter komen of het veilig is om ze verder te nemen?

Toggle Expand/ Collapse

Er kan informatie beschikbaar zijn op uw patiënteninformatiebrochure van uw voorgeschreven geneesmiddel, dat u zal vertellen wat u wel en niet met uw geneesmiddel kunt innemen. Als u nog steeds twijfelt, raden wij u aan om met de gezondheidszorgverlener te spreken die het geneesmiddel heeft voorgeschreven, of om met uw apotheker te overleggen.

Ik heb moeite met het slikken van mijn tabletten/capsules. Kan ik mijn tabletten verpulveren of mijn capsules openen en ze op mijn eten/drinken te strooien?

Toggle Expand/ Collapse

We raden u aan geen tabletten te pletten of capsules te openen, tenzij de bijsluiter die bij uw geneesmiddel komt, specifiek aangeeft dat u dit kunt doen. Het verpulveren van een tablet of het legen van een capsule kan de manier veranderen waarop uw geneesmiddel werkt en kan ook de veiligheid en doeltreffendheid van de medicatie beïnvloeden. Als u problemen hebt met het slikken van uw tabletten/capsules, bespreek dit dan met uw arts of apotheker.

Mijn vriend heeft dezelfde aandoening als ik. Kan ik haar een deel van mijn reservemedicatie geven?

Toggle Expand/ Collapse

Geef de aan u voorgeschreven medicatie nooit aan een andere persoon. Het kan schadelijk zijn voor hen, ook al hebben zij dezelfde klachten als u.

Hoe gooi ik elk geneesmiddel weg dat ik niet meer nodig heb?

Toggle Expand/ Collapse

Werp geen enkele geneesmiddelen weg via afvalwater of het huishoudelijk afval. De veiligste manier om ongewenste medicatie weg te gooien, is het terugsturen naar uw plaatselijke apotheek of andere plaatselijke bevoegde locaties.

Leer meer over het correct elimineren van ongebruikte medicatie of medicatie met vervallen datum heir.

 

Wat is het verschil tussen geneesmiddelen op recept en vrij verkrijgbare geneesmiddelen?

Toggle Expand/ Collapse

Een geneesmiddel op recept kan worden verkregen in een apotheek op voorlegging van een geldig recept van uw arts of een andere bevoegde gezondheidszorgverlener.
Vrij verkrijgbare geneesmiddelen (Over The Counter, OTC) worden verkocht zonder doktersrecept en staan vaak ook onder toezicht van een apotheker. Er kunnen echter beperkingen zijn op de hoeveelheid die u kunt kopen, afhankelijk van het geneesmiddel.

Ik hoorde dat er een leveringsprobleem kan zijn met mijn medicatie. Wat moet ik doen als ik mijn gewone recept niet kan verkrijgen?

Toggle Expand/ Collapse

Neem contact op met uw apotheker voordat uw volgende recept uitgeschreven moet worden, of neem contact op met de Teva klantendienst op +32 (0)3 820 46 50 or Customer.service@tevabelgium.be. Als er een probleem is met het verkrijgen van uw gewone Teva-medicatie, spreek dan met uw gezondheidszorgverlener of apotheker over een alternatieve levering of behandeling.

Ik begrijp de instructies voor het innemen van mijn medicatie niet, wat moet ik doen?

Toggle Expand/ Collapse

Als u niet begrijpt wat men u heeft gezegd of indien de schriftelijke instructies op het geneesmiddeletiket onduidelijk zijn, vraag dan uw apotheker om deze opnieuw uit te leggen. U kunt hen zelfs vragen om het voor u op te schrijven. Maak u geen zorgen om het opnieuw te vragen: het is belangrijk voor uw gezondheid dat u uw medicatie correct inneemt.

Wat moet ik doen als ik denk dat mijn medicatie niet goed werkt?

Toggle Expand/ Collapse

Als u een nieuw geneesmiddel gebruikt, raden wij u aan om zo snel mogelijk met uw gezondheidszorgverlener (verpleegkundige, arts of apotheker) te spreken over de verwachte resultaten van het voorgeschreven geneesmiddel.
U moet ook elk gebrek aan effect melden door het formulier Negatieve geneesmiddelreacties te gebruiken
dat te vinden is in het gedeelte Contact opnemen van deze website.

Deel dit artikel: