Als u denkt dat u een bijwerking of een onverwachte reactie hebt gehad op het innemen van een geneesmiddel, waaronder vrij verkrijgbare geneesmiddelen of medische apparaten, raden wij u aan uw arts of apotheker zo snel mogelijk te raadplegen.
Om ons in staat te stellen de veiligheid van onze producten voortdurend onder toezicht te houden, kunt u de bijwerking aan ons melden door het formulier voor bijwerkingen van geneesmiddelen te gebruiken in het gedeelte Contact opnemen van deze website.
Neem telefonisch contact op met ons klantendienstteam via de telefoon +32 (0)3 820 46 50 of via e-mail op Customer.service@tevabelgium.be zodat we u kunnen helpen.
Er kan informatie beschikbaar zijn op uw patiënteninformatiebrochure van uw voorgeschreven geneesmiddel, dat u zal vertellen wat u wel en niet met uw geneesmiddel kunt innemen. Als u nog steeds twijfelt, raden wij u aan om met de gezondheidszorgverlener te spreken die het geneesmiddel heeft voorgeschreven, of om met uw apotheker te overleggen.
We raden u aan geen tabletten te pletten of capsules te openen, tenzij de bijsluiter die bij uw geneesmiddel komt, specifiek aangeeft dat u dit kunt doen. Het verpulveren van een tablet of het legen van een capsule kan de manier veranderen waarop uw geneesmiddel werkt en kan ook de veiligheid en doeltreffendheid van de medicatie beïnvloeden. Als u problemen hebt met het slikken van uw tabletten/capsules, bespreek dit dan met uw arts of apotheker.
Geef de aan u voorgeschreven medicatie nooit aan een andere persoon. Het kan schadelijk zijn voor hen, ook al hebben zij dezelfde klachten als u.
Werp geen enkele geneesmiddelen weg via afvalwater of het huishoudelijk afval. De veiligste manier om ongewenste medicatie weg te gooien, is het terugsturen naar uw plaatselijke apotheek of andere plaatselijke bevoegde locaties.
Leer meer over het correct elimineren van ongebruikte medicatie of medicatie met vervallen datum heir.
Een geneesmiddel op recept kan worden verkregen in een apotheek op voorlegging van een geldig recept van uw arts of een andere bevoegde gezondheidszorgverlener.
Vrij verkrijgbare geneesmiddelen (Over The Counter, OTC) worden verkocht zonder doktersrecept en staan vaak ook onder toezicht van een apotheker. Er kunnen echter beperkingen zijn op de hoeveelheid die u kunt kopen, afhankelijk van het geneesmiddel.
Neem contact op met uw apotheker voordat uw volgende recept uitgeschreven moet worden, of neem contact op met de Teva klantendienst op +32 (0)3 820 46 50 or Customer.service@tevabelgium.be. Als er een probleem is met het verkrijgen van uw gewone Teva-medicatie, spreek dan met uw gezondheidszorgverlener of apotheker over een alternatieve levering of behandeling.
Als u niet begrijpt wat men u heeft gezegd of indien de schriftelijke instructies op het geneesmiddeletiket onduidelijk zijn, vraag dan uw apotheker om deze opnieuw uit te leggen. U kunt hen zelfs vragen om het voor u op te schrijven. Maak u geen zorgen om het opnieuw te vragen: het is belangrijk voor uw gezondheid dat u uw medicatie correct inneemt.
Als u een nieuw geneesmiddel gebruikt, raden wij u aan om zo snel mogelijk met uw gezondheidszorgverlener (verpleegkundige, arts of apotheker) te spreken over de verwachte resultaten van het voorgeschreven geneesmiddel.
U moet ook elk gebrek aan effect melden door het formulier Negatieve geneesmiddelreacties te gebruiken
dat te vinden is in het gedeelte Contact opnemen van deze website.